Home DOPPA zorg
Let’s collab
digitaal behandelovereenkomst voor DOPPA zorg

Van 1400 naar 4000 mensen met DOPPA zorg

DOPPA zorg

DOPPA zorg is een groepspraktijk van psychologen en orthopedagogen. Wij kregen de taak om van DOPPA zorg een gerenommeerde GGZ praktijk te maken in Twente. En dat is aardig gelukt. Lees hoe we dat hebben bereikt.

Over de opdrachtgever: DOPPA zorg

DOPPA zorg is een groepspraktijk van psychologen en orthopedagogen. Ze zetten zich iedere dag in om er voor iedereen te zijn, zonder uitzondering. Met hun mix aan kennis en kunde willen ze ondersteunen op het gebied van psychotherapie. Het feit dat ze online niet goed vindbaar waren, botste dan ook met hun idealen om elk mens met een hulpvraag te kunnen helpen. Wij gingen aan de slag om ze te helpen om deze mensen wél te bereiken.

Alle basisingrediënten had DOPPA zorg wel. Er was een website, er kwamen bezoekers op die website en ze hadden een duidelijk missie. Toch bleven de echte grote resultaten uit. Eigenaar en GZ-psycholoog Ernee Bos vertelt: “hiervoor waren we met DOPPA zorg klant bij zo’n groot, imposant marketingbureau. Ons doel is ambitieus, we willen in de regio Twente veel meer naamsbekendheid genereren en hoog scoren in Google.

Daar hebben we dan wel een groot bedrijf bij nodig, dachten we. Eigenlijk voelden we ons daar niet helemaal serieus genomen, de resultaten vielen me tegen en het websitebeheer was omslachtig. Een kleine aanpassing moest ik al aanvragen. Om vervolgens weken niets te horen. Of we hadden zelf nieuwe ideeën en wensen om de website te verbeteren en potentiële klanten beter te helpen, maar dan duurde het ook weer zo lang. Uiteindelijk werd het dan wel gedaan, maar ik voelde me gewoon niet in-control. Ik wilde snel schakelen en vooruit kunnen.”

Wat hebben we gedaan?

Na een uitgebreide sessie met DOPPA zorg, kwamen we tot de conclusie dat het tijd was voor een frisse start. We hebben er daarom voor gekozen de website compleet te vernieuwen. De oude website voldeed niet aan de wensen en was gewoon te omslachtig. Het was voor DOPPA zorg belangrijk dat ze op hun website zelf snel en makkelijk kleine aanpassingen konden (laten) doen. Check! Verder wilden we natuurlijk dat ze meer bezoekers zouden trekken die ook daadwerkelijk antwoorden konden vinden op de website van DOPPA zorg. Daarom hebben we een interactieve en heldere website neergezet. De navigatie is nu veel intuïtiever en we zien dat we bezoekers veel langer op de website houden dan met de vorige website. Ook hebben we de website online sterker gepositioneerd, zodat de vindbaarheid in Google flink verbeterde en de bezoekersaantallen stegen.

DOPPA zorg is goed vindbaar in Google

En toen?

Samen met DOPPA zorg hebben we hard gewerkt om hun ambitie te realiseren: meer mensen met een hulpvraag bereiken zodat zij de ondersteuning vinden die ze nodig hebben. Dat is gelukt. Inmiddels is het aantal maandelijkse bezoekers van 1400 naar 4000 gestegen. Een mooie groei in de naamsbekendheid van DOPPA zorg hier in de regio Twente. “Precies waar we op hoopten” vertelt Ernee. “Een kleinschalige marketingpartij die met ons mee wil denken, ons helpt te groeien en eigen initiatief toont. Als wij nu weer met een nieuw idee komen, weet ik dat het snel gerealiseerd kan worden. Dat geeft ons de tijd en vrijheid om onze missie verder uit te bouwen en er voor iedereen te zijn!”

e-mail marketing voor DOPPA zorg

Resultaat: meer aanvragen en groei van de organisatie

Doordat steeds meer cliënten hun weg vonden naar DOPPA zorg, groeide het aantal behandelingen. Hierdoor zag DOPPA zorg zich genoodzaakt om te investeren in gekwalificeerd personeel waardoor de organisatie nu inmiddels bestaat uit meer dan 20 man personeel verspreid over 3 vestigingen in Twente.

 

En dit vindt Ernee Bos

“Vanaf het begin super tevreden. Met je meedenken, eigen initiatief en flexibel inspringen op vragen en wensen is zeer plezierig. Een partij om aan te bevelen…”

Let’s collab
Plan een gesprekGratis SEO scan