Blue Sakura kiest voor de eigen online

Gewoon direct een bestelling plaatsen op de website van het restaurant zelf. Dat is goedkoper voor de klant en het levert betere service op. Dat zeggen Fan Yi, de eigenaar van Japans restaurant Blue Sakura op de Oude Markt in Enschede, en Akad Demirdag van Crossmedia House, de marketingpartner van Blue Sakura. Het is een antwoord op de alsmaar oplopende marges die de grote thuisbezorgbedrijven hanteren.

 

De lat ligt hoog bij Blue Sakura. Het eten is heel erg goed

Of je nu Tori Maki wilt bestellen met Sashimi Sarada of je wilt graag Hotategai Maki, Tuna Tataki, Kohit Suji Kushi, Yaki Kinoko en Kyuri Tsukemono, bij Blue Sakura kan de bestelling op eenvoudige wijze gedaan worden op de innovatieve website van het restaurant zelf. Zonder tussenkomst van een overkoepelende thuisbezorger op afstand gaat de bestelling vanuit de keuken met de elektrische scooter rechtstreeks naar de klant toe. Via de eigen website van Blue Sakura gaat het hele proces van bestellen tot aan het eten van al die Japanse gerechten sneller en effi ciënter, stellen Fan Yi en Akad Demirdag.

eten bestellen bij blue sakura

Een eigen bestelsysteem

Het is een soort van ‘eigen site eerst’. “Zo’n twee jaar geleden kregen we van Blue Sakura het verzoek om een oplossing te bedenken om minder afhankelijk te zijn van de grote thuisbezorgbedrijven’’, vertelt Demirdag deze middag. De geboren en getogen Enschedeër (32) timmert sinds 2011 aan de weg met Crossmedia House, een bedrijf dat zich richt op cross-mediale marketing. “De thuisbezorgbedrijven zijn heel groot geworden en veel horecaondernemers zien ze als noodzakelijk kwaad. De provisie wordt telkens hoger waardoor de marges onder druk staan’’, zegt hij. Om dat tegen te gaan heeft Crossmedia House een nieuwe site ontwikkeld waarbij klanten direct online eten kunnen bestellen bij Blue Sakura. “Het zijn dezelfde prijzen, het is dezelfde kwaliteit, maar nu met eerlijke marges, zodat de ondernemer ook er wat aan overhoudt. De website is zodanig opgebouwd dat het bestellen heel eenvoudig op de mobiel en desktop kan plaatsvinden. Betalen kan via iDeal en je kunt als je een account hebt ook herhaalbestellingen plaatsen’’, aldus Demirdag.

direct sushi bestellen op de tablet

Een succesformule is geboren

Het ‘nieuwe bestellen’ bij Blue Sakura is volgens Demirdag een succesverhaal. Samen met het restaurant in Zwolle heeft Blue Sakura vorig jaar meer dan 20.000 euro bespaard aan provisiekosten. ‘’Het is een succesverhaal voor de horeca in Overijssel dat mogelijk meer horecaondernemers stimuleert om onafhankelijker te worden ten opzichte van de thuisbezorging.

blue sakura kiest voor een eigen platform

Eigen platforms

’’ Er bestaan volgens Demirdag al initiatieven van horecaondernemers om een eigen platforms te creëren voor de bezorging aan huis. “Maar het blijkt dat een goede eigen website en een goede - lokale - vindbaarheid een veel sterker effect hebben. Crossmedia House heeft dit gerealiseerd voor Blue Sakura en met succes.’’

een betere service voor de klanten van blue sakura

Service

Fan Yi onderschrijft de woorden van Demirdag. “Het gaat sneller via de eigen site. De klant heeft direct contact met het restaurant. We kunnen snel reageren als de klant extra vragen heeft of iets aan de bestelling wil veranderen. De service aan de klant is beter.’’ Dat Japans eten populair is, vindt Yi (38, en Chinees van geboorte; hij kwam in 1998 naar Nederland) niet zo vreemd. “Japans eten is heel breed, veel vis, meer vers en gezond’’, klinkt het. In de zomer van 2013 begon Fan Yi met zijn compagnon aan het avontuur Blue Sakura. Een eigen restaurant was al langer een droom. En een Chinees restaurant in Nederland smaakt minder lekker dan in China, wisten ze. Dus werd het Japans. “We hadden al veel ervaring opgedaan in de Japanse keuken’’, zegt Yi.

thuis genieten van sushi van blue sakura

Genieten

‘De Japanner’ is ook meer dan alleen rauwe vis, weet Yi. “Bij ons kun je kiezen uit heel veel gerechten. Niet iedereen lust rauwe vis. Je moet er ook een beetje aan wennen. Je kunt ook beginnen met een sushi met gegaarde kip. We hebben meer dan honderd gerechten, echt Japans. Je kunt verschillende hapjes proeven; vlees, vis, salades, desserts. Het is echt genieten.’’

akad demirdag en fan yi

Interactief

Demirdag wijst er nog op dat de door hem gemaakte websites niet alleen het plaatsen van een bestelling vergemakkelijken, maar ook dat zijn websites interactief zijn. “De meeste restaurants zijn alleen informatief bezig. Wij letten er ook op hoe je als ondernemer goed voor de dag kunt komen. Wij proberen de sites altijd interactief te maken. We zijn nu bezig met Apple Pay. Dat komt ook bij Blue Sakura. We gaan mee met de nieuwste trends. En ik bestel altijd graag rechtstreeks bij de lokale ondernemers.’’

Bestellen

Bestellen van de lekkerste sushi kan via de website van Blue Sakura: www.bluesakura.nl

online sushi bestellen op bluesakura.nl