Home Pets & Co
Let’s collab
e-mail marketing voor alle winkels van pets en co

Digitale nieuwsbrief voor dierenliefhebbers

Pets & Co

Met de nieuwe digitale nieuwsbrief voor Pets & Co kunnen alle winkels nu zowel online als offline in the picture blijven.

Over de opdrachtgever: Pets & Co

Pets & Co heeft verschillende vestigingen in heel Nederland. De dierenspecialisten met jarenlange ervaring en een grote liefde voor dieren beschikken over een grote deskundigheid ten aanzien van de verzorging en opvoeding van huisdieren. De manier waarop zij in het dagelijks leven met hun klanten omgaan, is een belangrijk onderdeel van het persoonlijke aspect van Pets & Co én indirect een integraal onderdeel van de marketing van de dierenwinkel. Mensen met wie zij in de winkel in contact komen zorgt voor een positieve offline interactie.

De uitdaging

De wens van Pets & Co was om op een eenvoudige manier ook offline in the picture te blijven: klanten via digitale mailing op de hoogte houden van nieuws, acties en tips op het gebied van dierenvoeding en dierenverzorging. Een van de belangrijkste factoren was het feit dat de digitale nieuwsbrief pér winkel zou worden ingezet, zodat adressen van klanten gescheiden zouden blijven en bezoekers via de site kunnen abonneren op de winkel naar keuze. Wij gingen aan de slag!

Bij Crossmedia House zijn wij ons ervan bewust dat e-mail marketing nog steeds een waardevolle toevoeging is aan de marketingmix. Een nieuwsbrief kan namelijk talloze verschillende onderdelen bevatten: het aanbieden van bestaande en nieuwe producten en diensten, maar ook niet te vergeten speciale evenementen, prijsvragen en niet te vergeten; informatieve content!

pets en co nieuwsbrief

Wat hebben we gedaan?

Voor Pets & Co hebben we onze emailtool aangepast zodat het past bij de wensen van de klant. Door één duidelijk dashboard te maken waarin alle winkels hun eigen account hebben, worden de gegevens direct en snel pér winkel bijgehouden worden. Alle klantendata blijven netjes gescheiden en alles werkt volledig in de Cloud. Pets & Co had dus géén software installatie nodig!

Een bijkomend voordeel van digitale mailings kunnen we waardevolle data tracken. Denk hierbij aan:

  • Wie zijn de ontvangers van de nieuwsbrief?
  • Hoeveel mensen openen de nieuwsbrief?
  • Welke nieuwsbrief content is populair?

Een flinke verbetering ten opzichte van print media, waarbij je vaak niet weet wie je bereikt, en al helemaal niet wat de reactie daarop is! Met een nieuwsbrief kan er beter en sneller ingespeeld worden op de behoefte van de klant, ook worden mededelingen een stuk sneller gecommuniceerd.

e-mail marketing voor alle winkels van pets en co

Resultaat: beter inspelen op klantbehoeftes

Met nieuwsbrieven kun je opeen relatief eenvoudige manier relaties opbouwen met abonnees, een community kan opbouwen rondom een winkel of merk, en ook niet onbelangrijk: de data uit het e-mailprogramma gebruiken voor promoties en andere marketingdoeleinden. Vooral het community aspect wordt vaak onderschat. En vergeet niet dat een dierenwinkel zeker deel uitmaakt van een community.

Er zijn drie effectieve manieren om e-mail nieuwsbrieven te gebruiken als uitgangspunt:

  1. Relaties opbouwen en versterken
  2. Ambassadeursprogramma’s
  3. Verhalen van de community delen met de leden

Voor nu was de uitkomst voor Pets & Co dat hun klanten altijd op de hoogte zijn van nieuws, acties en tips op het gebied van dierenvoeding en dierenverzorging dankzij een nieuwsbrief systeem voor alle vestigingen in Nederland!

We vertellen je graag meer over nieuwsbrieven en hoe jij ze kunt toepassen in jouw organisatie, neem dan gerust contact met ons op via e-mail of bel ons op 074-851 26 65

Let’s collab
Plan een gesprekGratis SEO scan