Home Sunchip
Let’s collab
Sunchip header

Agrariërs aantrekken via sterk energiemerk

Sunchip

Stel, je wilt je in de vechtmarkt van de zonne-energie richten op een niche: boerenbedrijven. Wat dit vraagt? Een sterk, passend en herkenbaar merk. Crossmedia House tekende ervoor bij Sunchip.

Over de opdrachtgever: Sunchip

‘Setting new standards by turning the industry upside down.’ Dat is het motto van Sunchip. Hiervoor doet het bedrijf iets wat nog nooit eerder is gedaan, namelijk zonnetechnologie bieden met 3 effecten:

  1. efficiëntere en veiliger overdracht van energie door elektromagnetische inductie
  2. langere levensduur
  3. tot 20% meer energieopbrengst

De modulaire technologie van het bedrijf zorgt voor een ongekende ontwerpvrijheid. Dat maakt een breed scala aan toepassingen mogelijk. Sunchip richt zich daarbij vooral op de agrarische sector.

Sunchip webdesign

Uitdaging: unieke huisstijl voor uniek concept

Het krachtige en unieke concept van Sunchip vraagt natuurlijk om een krachtig merk. En dus om een unieke huisstijl met gelikt webdesign en fancy functies. Daar was het bedrijf dan ook naar op zoek.

Het vroeg hierbij zelfs om inspiratie te halen uit de prestigieuze website van Tesla! Dat laat op een fraaie manier producten zien. Via een zogeheten instant-scroll-opbouw: een soort lange, doorlopende website waarbij één kleine scroll omlaag al genoeg is om de cursor precies te laten doorglijden naar het volgende paginablok.

Huisstijl Sunchip

Aanpak: beelden voor agrarische sector

De aftrap was een heldere briefing. Daarna onderzochten we de behoefte binnen de agrarische sector. Met de juiste vorm, kleurstelling en uitstraling voor de huisstijl speelden we hier vervolgens op in. Na het logo-ontwerp ontwikkelden we ook nog eens een huisstijlhandboek; dé houvast om op terug te grijpen voor een uniforme uitstraling zodra het bedrijf zelf reclame gaat maken.

Het aanbod van Sunchip is overigens technisch nogal ingewikkeld. Dát vroeg om een interactieve presentatie die de aandacht van bezoekers er goed bij houdt. En om inzet van supermoderne webtechniek. In de website zie je dat terug via de genoemde instantscroll- én smoothtechniek: opvallende, inspringende teksten, beelden en buttons.

Sunchip responsive design

Resultaat: duidelijke uitstraling, duidelijke techniek

Alle inspanningen leidden tot twee dingen:

  1. de identiteit van Sunchip staat nu sterk in de markt; op een manier die past bij de agrarische sector.
  2. het aanbod van Sunchip is voor iedere agrariër duidelijk,

 

 

Wat zegt CEO Marc Peters

“De website van Sunchip is erg mooi geworden en helemaal naar wens. Het biedt een solide basis om mijn plannen uit te werken voor de komende jaren. Mijn complimenten en dankbaarheid naar het team van Crossmedia House”

Let’s collab
Bel me terugOfferte aanvragenGratis SEO scanGratis LinkedIn Guide