Home Pro Senectute
Let’s collab
Header Pro Senectute

Buitengewoon werven in specifieke regio

Pro Senectute

Wat doe je als je niet genoeg geschikt personeel vindt voor je zorginstelling? Dan vraag je Crossmedia House om advies. Advies hoe je je sterker profileert én op een verrassende manier marketing inzet voor je vacatures. Pro Senectute deed het. En dat leverde uitstekende resultaten op.

Over de opdrachtgever: Pro Senectute

Stichting Pro Senectute biedt persoonlijke en gastvrije huisvesting op het gebied van welzijn en zorg aan senioren. Dat gebeurt via prachtige, kleinschalige locaties in Den Haag, Haarlem, Bloemendaal en Doorn. Ouderen wonen er zelfstandig met zorg op maat óf krijgen 24 uur per dag intensieve zorg.

Echte aandacht voor de bewoners en hun verhalen staat er centraal. Net als meer tijd om samen te genieten van kleine dingen; zoals muziek luisteren, verhalen delen of wandelen. De stichting legt daarbij nadruk op de eigen regie van de bewoners of hun naasten. Doel? Dat zij zelf grip houden op hun gezondheid en welbevinden om zo lang mogelijk in vrijheid te leven.

Pro Senectute Abri poster

Uitdaging: op straat gezien worden

De kijk van Pro Senectute vraagt om medewerkers die zich daarbij thuis voelen. De campagne ‘Werken bij Pro Senectute’ moest zich hiermee vanaf eind september richten op aanstaande collega’s. Maar waar? En hoe? Hiervoor googelde de organisatie op buitenreclamespecialisten en kwam ze bij ons uit. Met de vraag om bushalteposters (Abri) te laten ophangen in de regio’s van haar vestigingen.

Pro Senectute buitenreclame

Aanpak: superpersoonlijk met dierbaar voorwerp

Buitenreclame is een geweldige manier om zichtbaar te zijn; het valt op, je hebt een mooie referentie om mensen op te wijzen én het blijft in de hoofden van het publiek hangen. Tenminste … als je het posterontwerp synoniem laat staan voor de doelgroep. Dat werd ons belangrijkste aandachtspunt.

Het uitgangspunt vertaalden we naar: het gevoel van warmte, betrokkenheid en oprechte interesse in werken met senioren. Hiervoor bedachten we fotografie waarbij medewerkers iets persoonlijks en dierbaars van een cliënt vasthouden. Op de poster voegden we bovendien QR-codes toe die leidden naar een unieke vacaturepagina. Doel? Meten hoeveel mensen de pagina bezoeken.

 

Posters plaatsen: zo laten we het slim werken

De stappen voor posterplaatsing zijn bij ons altijd:

  1. datum & budget afstemmen
  2. mogelijkheden hiervoor inventariseren bij exploitanten
  3. binnen budget kijken hoeveel effectieve buitenreclame hiervoor mogelijk is (denk aan aantallen posters)
  4. de meest interessante plekken afstemmen met de klant voor optimale zichtbaarheid; dus stratenblokken per gemeente doornemen wat betreft soort en hoeveelheid passanten

Dankzij snel schakelen en goed mailcontact met alle betrokkenen startte de campagne op tijd. De posters hingen we hierbij in de regio langs de routes waar veel verkeer rijdt, inclusief openbaar vervoer. Daar bouwden we nog wel een slimmigheidje bij in: in elke regio hingen de posters in een iets andere periode, met een overloopperiode tussen de regio’s. Zo was de zichtbaarheid het langst.

Pro Senectute buitenreclame
Pro Senectute Abri

Resultaat: regio hing vol & reacties stroomden binnen

De aanvraag kwam begin augustus binnen en eind september hingen de bushaltehokjes al vol. De campagne had bovendien effect! Dankzij de QR-code konden we offline media tóch meetbaar maken. Er kwamen dan ook veel meer mensen op de website. En er reageerden volop sollicitanten op de vacatures op werkenbij.pro-senectute.nl.

 

 

En dit vindt Karen van Hameren

“Wat ik vooral fijn vond is dat Crossmedia House snel schakelde en mij snel op weg hielp voor de buitenreclame campagne. Het was voor mijzelf ook onbekend terrein en voor Pro Senecture de eerste keer om deze manier van adverteren te kiezen.”

Let’s collab
Offerte aanvragenPlan een gesprek