Home Valvoline
Let’s collab
header valvoline

Bekend merk wereldwijd nog sterker maken

Valvoline

Als je een wereldwijd bekend merk bent, is het wel een uitdaging: je merk online en offline goed versterken en tegelijkertijd de kosten in de hand houden. Valvoline en dochterbedrijf Tectyl worstelden daarmee. Crossmedia House schoot te hulp. Dat leidde tot meer bekendheid, uitstekende marketing, meer webbezoek én een flinke kostenbesparing.

Over de opdrachtgever: Valvoline

Valvoline is het oudste oliemerk ter wereld. In meer dan 100 landen gebruiken mensen zijn producten en diensten. Logisch, het bedrijf innoveert en verlegt al meer dan 150 jaar grenzen van motorprestaties. Daarnaast beschermt dochtermerk Tectyl metaalonderdelen compleet tegen roest en corrosie; in 75 jaar is tectyleren een welbekend begrip geworden.

Sevilla marketing materiaal

Uitdaging: on- & offline merk laten groeien

Bedenk marketingcampagnes die op papier en op internet Valvoline als merk sterker maken. Doe dit op een manier die efficiënter werkt. En die een betere kwaliteit reclame-uitingen oplevert. Zo luidde kort samengevat de opdracht. Belangrijke factoren daarbij? Het moest wel snel en precies gebeuren.

Daarnaast had dochteronderneming Tectyl een wens: dat eindgebruikers (zoals garagehouders) in heel Europa online overzichtelijk op één plek het merk konden vinden, inclusief alle grossiers om bij te bestellen. Valvoline zocht daarbij een langdurige partnership voor al zijn marketingactiviteiten. En laat Crossmedia House nou sterk zijn in collaborative creations: versterkende samenwerking.

Hybrid wobbler, brochure envelop
Greases mockup

Aanpak: jaarkalender maken & campagnes leiden

Allereerst brachten we de vraag naar verschillende marketinguitingen voor een heel kalenderjaar in kaart. De reden? Dat maakt snel schakelen mogelijk, net als reageren op de vele verzoeken voor reclameboodschappen door het jaar heen. Daarnaast gingen we samenwerken met de marketingteams in Nederland, Servië, Dubai en Zuid-Afrika. En via Google Ads zorgden we ervoor dat eindgebruikers de dichtstbijzijnde Tectyl-grossier snel vonden.

Tectyl brochure
Tectyl Website

Resultaat:

Allereerst vonden afnemers van Tectyl makkelijk de weg naar een grossier in de buurt. Verder leidde onder onze regie de wereldwijde samenwerking tot een aantal marketingcampagnes en passende marketinguitingen. Wat onze efficiënte aanpak verder opleverde? Maar liefst 60% minder kosten voor de marketing. En dat zonder kwaliteitsverlies!

Bovendien versterkten alle inspanningen het merk Valvoline en wordt het nu nog beter gevonden door zijn bestaande en nieuwe klanten.

 

 

Wat zegt Valvoline

“Working with Crossmedia House is pleasure. We appreciate the quick response and flexibility from Stefan. We can recommend Crossmedia House as a strategic marketing partner!”

Let’s collab
Bel me terugOfferte aanvragenGratis SEO scanGratis LinkedIn Guide