Home Senzora
Let’s collab
Senzora Header

‘Trots uit eigen land’ goes Europe

Senzora

Hoe krijg je een nationaal bedrijf de landsgrenzen over? Internet is hiervoor natuurlijk ideaal. Maar wat vraagt dat van een website? Hoe hou je dat behapbaar? En werkt het dan uiteindelijk ook? Ja! Dat weet Senzora inmiddels, dankzij inzet van Crossmedia House.

Over de opdrachtgever: Senzora Detergents

Het bedrijf Senzora in Deventer zegt je wellicht niet meteen iets. Noemen we merken als Klok, Tricel en Clean Wash, dan gaat er wellicht een belletje rinkelen. Senzora maakt namelijk al decennialang de basis voor deze en andere (vaat)wasmiddelen, oxipoeders, soda en zachte zeep! Het onderscheidt zich al die tijd met produceren van hoog gekwalificeerde was- en reinigingsmiddelen op natuurlijke basis.

Webdesign Senzora

Uitdaging: moderne look mét historie

Met zulke mooie merken en een rijke historie was het voor Senzora tijd de online uitstraling te vernieuwen. Het bedrijf wilde daarbij ook op Europees niveau meer aanzien in de business-to-businessmarkt. En goed en duidelijk laten zien waar het goed in is. Professioneler webdesign dus!

Aandachtspunten waren:

  • Historie en waarden van het bedrijf
  • Kwaliteit en innovatie
  • Aandacht voor mens en natuur
  • Certificaten en keurmerken
Senzora geschiedenis

Aanpak: mix van uitstraling en techniek

Via een uitgebreide briefing, logo en fotomateriaal ontwikkelden we een eerste opzet voor de homepagina. De kleuren? Frisse tinten licht- en donkerblauw en groen. Daar voegden we wit aan toe, passend bij wasmiddel. Met die kleuraccenten lichten we de verschillende diensten en onderscheidende punten (usp’s) goed uit.

Verder zetten we een duidelijke menustructuur neer en plaatsten we een handige zoekfunctie; zo vinden bezoekers sneller een specifieke dienst of pagina. Bij zo’n mooi, historisch bedrijf hoort natuurlijk ook een fraaie historiepagina. Die ontwikkelden we met een mooie, meescrollende tijdlijn vanaf de oprichting in 1876. Aan de zijkant staan de mijlpaaljaren uitgelicht.

Internationale functie en makkelijk onderhoud

De site ontwikkelden we met de techniek van WordPress. Voor het internationale karakter van Senzora combineerden we dit met een taalkeuzefunctie voor Nederlands en Engels. In de ‘technische achterkant’ van de site, de zogeheten backend, ziet iedereen die eraan werkt via handige taalvlaggetjes bovendien goed waar de Nederlandse en waar de Engelse content hoort.

Senzora responsive

Resultaat: meer afnemers in Europa

De duidelijke menustructuur maakt het voor webbezoekers meteen helder wát Senzora doet. En welke meerwaarde zij biedt aan afnemers in heel Europa. De internationale focus leverde Senzora bovendien structureel 10% meer unieke bezoekers uit het buitenland op, vooral uit Europa. Sindsdien ontvangt het bedrijf aanvragen uit Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Engeland. Eind goed, wit goed …

Dit zegt Saskia Tellegen

“Crossmedia House is een super fijn bureau om mee samen te werken. De communicatie is erg prettig en de lijntjes zijn kort waardoor er snel kan worden geschakeld. Ze hebben goede ideeën voor acties en campagnes, daarnaast hebben ze voor ons een hele mooie webshop opgeleverd.”

Let’s collab
Offerte aanvragenPlan een gesprek