Home Nijhof safety
Let’s collab
Nijhof Safety header

Meer focus -> 50% meer omzet in veiligheidsschoenen

Nijhof safety

Wat is wijsheid als je webshop 60% werkschoenen en 40% accessoires biedt, terwijl die schoenen 95% van je omzet opleveren? Juist! Volledig focussen op die schoenen én het aanbod uitbreiden. Dat was het advies van Crossmedia House aan Nijhof Safety. Met die focus, onze slimme automatisering voor de afhandeling én een betere menustructuur in de webwinkel gaat het bedrijf nu voor goud.

Over de opdrachtgever: Nijhof Safety

Waarin Nijhof Safety zich sterk onderscheidt? Dat het exclusief het merk Haix aanbiedt; werkschoenen van de hoogste kwaliteit voor specifieke branches. Zoals politie, brandweer en jacht & bosbouw. Let de volgende keer bij een agent of hulpverlener maar eens op de schoenen; grote kans dat het Haix-schoenen zijn. En nog grotere kans dat ze bij Nijhof Safety vandaan komen!

Nijhof Safety website ontwikkeling

Uitdaging: meer automatiseren

Het aantal online bestellingen groeide bij Nijhof Safety. Maar handmatig mails met de track-en-tracecodes naar de klant sturen? En zo ook de verzendstatus opzoeken als een klant belt? Dat was onhoudbaar. Wat ook niet werkte? Dat veel fabrikanten niet met EU-maten maar eigen schoenmaten werken. De hoogste tijd dus voor een nieuwe online store, een schoenmaat-selector en meer automatisering.

Nijhof responsive website

Aanpak: simpele site & online versterking

Clean, strak en duidelijk – dat geldt voor de nieuwe webshop die we voor Nijhof Safety maakten. Want de doelgroep, professionals en vakmensen, wil gewoon snel de beste (werk)schoenen kopen in de juiste maat. Zonder afleidende franje. Daarom vereenvoudigden we het shopmenu ook flink. Met één klik vindt iedereen nu het relevante aanbod in de eigen branche: van politie en brandweer tot leger.

Waar we verder bij de vorige én huidige webwinkel aan werken? Meer bestellingen (conversie) bereiken. Hiervoor maken we allereerst de webshop steeds weer beter zichtbaar in Google Nederland, met de belangrijke zoekwoorden. Daarnaast scherpen we hiervoor de advertenties in AdWords steeds beter aan. En komen er nieuwe collecties, merken en sale-acties? Dan schakelen we hiermee ook slim en tijdig. Verder laten we het aanbod altijd goed zien in Google Shopping.

En de afwijkende schoenmaten die buitenlandse fabrikanten hanteren? Hiervoor ontwikkelden we een handige maattabel die nu bij elke schoen in de webshop staat. In combinatie met de maatselector vinden mensen nu nog sneller wat ze nodig hebben.

Nijhof Safety webdesign

Resultaat: meer nieuwe bezoekers, veel meer omzet

Sinds 2018 bereikten we zo’n 40% groei in het aantal nieuwe unieke bezoekers. En dát leidde tot een jaarlijkse omzetstijging van bijna 50%! En doordat de webwinkel goed te zien is in Google Shopping, groeide het aantal bestellingen en zakten de klikprijzen steeds verder. Precies dát is de kunst van goed AdWords-beheer.

Successen die we voor Nijhof Safety ook bereikten met zoekmachine optimalisatie? In de top 5 ranking van Google Nederland komen met belangrijke zoektermen. Zoals Haix, politie laarzen, brandweer schoenen & brandweerlaarzen, bouwschoenen, militaire schoenen en Sixton werkschoenen. O ja, en de maatselector zorgde ook nog eens voor minder retouren én meer tevreden klanten. Iedereen blij!

 

 

En dit vindt eigenaar Jan Nijhof ervan

“Onze klanten shoppen bij ons online omdat het eenvoudig is. Mensen vinden de shop makkelijk en zo moest de nieuwe shop ook worden. Ook een stukje automatisering was een must, bijvoorbeeld met het automatisch sturen van track&trace codes aan klanten. Crossmedia House is daar prima in geslaagd, waardoor ik meer focus kan leggen op andere belangrijke bedrijfsprocessen.”

Let’s collab
Offerte aanvragenPlan een gesprek