Home ZorgAccent
Let’s collab
Header ZorgAccent

Win the battle of talent én nieuwe zorgklanten

ZorgAccent

In de strijd om de zorgklant én nieuwe medewerkers wilde ZorgAccent een flinke stap vooruit zetten. Dankzij inschakeling van Crossmedia House lukte dat. We haalden hiervoor een paar sterke marketingmiddelen uit de kast. Die zorgden voor veel meer belangstelling én lagere kosten.

Over de opdrachtgever: ZorgAccent

ZorgAccent is een veelzijdige zorgorganisatie die werkt met zelfsturende teams. Vanuit haar hoofdkantoor verleent ZorgAccent dag en nacht zorg aan cliënten (ouderen en mindervaliden) in Noord-West Twente en Salland. Als teken dat zij de best mogelijke zorg levert, luidt haar credo ‘denken in mogelijkheden’. Dat dit werkt, is terug te zien in haar beoordelingen: een 9.0 op Zorgkaart Nederland.

Webdesign ZorgAccent

Uitdaging: meer onderscheid & aantrekkingskracht

Wat onderscheidt ZorgAccent van andere zorgorganisaties? Dat maakte zij online tot nu toe te weinig duidelijk. Daarom vroeg zij hiervoor allereerst om training van haar communicatieteam; training in de laatste kennis rondom online marketing.

Dankzij onze vele kennis en ervaring kwam al gauw de vervolgvraag: alle online marketing verzorgen. Doel? De familie van cliënten – meestal hun volwassen kinderen – beter en gerichter bereiken op basis van hun behoefte; bijvoorbeeld behoefte om mogelijkheden zoals dagactiviteiten te ontdekken voor hun eenzame ouders. Een andere uitdaging voor ZorgAccent: hulp bij de zoektocht naar personeel.

Webdesign responsive talent voor zorgaccent

Aanpak: flinke extra inzet online

Om nieuw talent aan te trekken ontwikkelden we allereerst een vacaturewebsite op maat. Daarnaast bouwden we een nieuwe website voor de organisatie zelf. Om beide sites beter zichtbaar en vindbaar te maken, gingen we daarna online aan de slag: met zoekwoorden en tools voor zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren. Het bereik hiermee versterkten we vervolgens via conversie optimalisatie.

Ook intern viel er aan communicatie met leden, collega’s en cliënten wat te verbeteren. Daarom ontwikkelden we daarnaast een eigen e-mailmarketingtool met een op maat gemaakte nieuwsbriefsjabloon.

E-mail marketing ZorgAccent

Resultaat: flinke groei, minder kosten

Alle inzet loonde beslist. Op een aantal zoekwoorden staat ZorgAccent nu veel hoger in Google. Gevolg? Allereerst dat zij nu 23% beter zichtbaar en vindbaar is. Daarnaast dat er meer gerichte bezoekers op de site komen én vooral dat die bezoekers meer aanvragen doen (conversie).

Hierdoor groeide ook het aantal vacatures. Dankzij onze inzet wisten we hiervoor te bereiken dat het aantal sollicitaties met 357% steeg. En de kosten om sollicitanten te krijgen? Die daalden dankzij Google Ads met 88,75% per sollicitant!

Wat vindt ZorgAccent

“Voor ons als zorgorganisatie is het soms een uitdaging hoe we onze cliënten om de juiste manier kunnen informeren zonder het te ingewikkeld te maken. De heren van Crossmedia House staan altijd paraat en helpen ons altijd uit de brand. De communicatie is duidelijk, snel en daar zijn we enorm van gediend. Heel erg bedankt! ”

Let’s collab
Offerte aanvragenPlan een gesprek