Home Le Figaro
Let’s collab
Le figaro huisstijl ontwikkeling

Vertrouwde naam upgrade geven

Le Figaro

Normaal gesproken geven kapsalons mensen onder meer een nieuwe metamorfose. Het gerenommeerde Le Figaro Haaradviseurs uit Enschede, dat al sinds 1996 bestaat, wilde nu zélf een metamorfose, in de vorm van een compleet nieuwe huisstijl. De reden? De kapsalon heeft een nieuwe eigenaar en die vond het tijd voor iets nieuws via ons. Let's go!

Over de opdrachtgever: Le Figaro

Le Figaro Haaradviseurs bestaat uit een enthousiast, professioneel en ambitieus team dat elke dag klaarstaat om de klanten het prachtigste haar te gven. Door naar de persoon in de stoel te kijken en trends & cursussen te volgen blijft het team op de hoogte van wat er speelt bij zowel de klant als in de wereld. En dat helpt de salon dan weer om zich vooruitstrevend te presenteren en de kwaliteit hoog te houden.

Le figaro huisstijl ontwikkeling

Uitdaging: herkenbaarheid in luxe en kwaliteit

Kapsalon Le Figaro werkt met een ervaren crew. De medewerkers combineren de wens van de klant met hun visie volgens de laatste trends waardoor iedere klant een persoonlijk, eigentijds kapsel krijgt.

De uitdaging was daarom natuurlijk om de herkenbaarheid van de naam ‘Le Figaro’ goed vast te houden en dit tegelijk te combineren met een luxe uitstraling; een uitstraling die staat voor modern en vooruitstrevend.

Le figaro Website

Aanpak in fases: logo, huisstijl en daarna website

De eerste fase van deze opdracht was de wensen van de opdrachtgever te inventariseren. Daar rolde bovenstaande uitdaging uit voor het logo. Dat moest anders. Nieuw, strak en luxe.

De styling die we hierop bedachten, vormt een combinatie van een strak lettertype, goudaccenten en groen om kwaliteit en duurzaamheid te benadrukken. En precies díe combinatie zie je ook terug zodra je een stap zet in de meest bijzondere kapsalon van Enschede.

De volgende stap? Mooie afspraakkaartjes realiseren. En natuurlijk een prachtige website die weer gezien mag worden.

Le figaro stoepbord

Resultaat: matching design & actiegerichte website

Ons design en de wensen van de klant waren meteen een match! Het logo verfijnden we namelijk en accentueerden we door het in een kader te plaatsen in de vorm van een embleem. Très chique!

En met de afspraakknop nu altijd duidelijk in beeld is online een afspraak maken via de website eindelijk mogelijk.

 

Wat zegt haaradviseur Danique Renshof

“Ik, eigenaresse van Le Figaro Haaradviseurs, ben erg blij met mijn nieuwe website! De mannen van Crossmedia House zijn klantvriendelijk, creatief en heel snel met alles regelen. Ik ben blij!!”

Let’s collab
Plan een gesprekGratis SEO scan