Home AUTO van Eerde
Let’s collab
case AUTO van Eerde

Méér nadruk op beleving en rijplezier

AUTO van Eerde

Niet alleen een nieuwe website…Oók een koppeling met het voorraadsysteem van Autosoft én een nieuwsbrief systeem!

Over de opdrachtgever: AUTO van Eerde

AUTO van Eerde is een autogaragebedrijf uit Apeldoorn dat zich hoofdzakelijk toelegt op jong gebruikte BMW auto’s. Of je nu op zoek bent een nieuwe BMW of een youngtimer cabriolet: rijplezier begint bij AUTO van Eerde. Bij van Eerder is er veel zorg en aandacht voor elke auto en van elke auto is altijd de volledig historie bekend. De auto’s komen uit heel Europa en worden zorgvuldig geselecteerd op kwaliteit, opties en onderhoudshistorie.

De uitdaging

De wens van AUTO van Eerde was dat er méér nadruk kwam te liggen op beleving en rijplezier. Rijplezier is namelijk hét motto van AUTO van Eerde en als de klantenreviews leest, wordt dat wederom bevestigd. Terecht dat ze het motto ook visueel uit wilden laten komen middels een website.

Ook zou het helpen om potentiële, huidige én nieuwe klanten op de hoogte te houden van het aanbod, de bedrijfsvoering, nieuwtjes en meer via een maandelijkse nieuwsbrief. 95% van de autoverkopen vindt vandaag de dag plaats bij de dealer, máár: internet is de aller eerste locatie waar mensen naartoe gaan om hun nieuwe auto uit te zoeken. Dat gegeven én de ideale klant in ons achterhoofd, was het tijd voor ons om aan de slag te gaan!

case AUTO van Eerde

Wat hebben we gedaan?

Ideeën voor een nieuwe website waren er genoeg. Auto gerelateerde marketing en de bevordering van de autoverkoop gaan over het algemeen namelijk veel verder dan het creëren van een responsieve en interactieve website.

De nieuwe website van AUTO van Eerde geeft namelijk niet alleen een mooie impressie van de winkel, ook zijn er handige opties toegevoegd zoals een inruilformulier en een aankoopwensen formulier. Maar het belangrijkste bij deze website is wellicht niet het design of de front-end, maar de backend: het autovoorraadsysteem van Autosoft is naadloos geïntegreerd in het design van de website. Alle auto’s worden in Autosoft geplaatst en gesynchroniseerd met de website. En dankzij de Social Media feed van Instagram blijft de website actueel met de nieuwste spontane shots van de mooiste BMW auto’s uit het aanbod van AUTO van Eerde.

auto aanbod optimaliseren AUTO van Eerde

Resultaat: effectiever inzetten van online marketing

Het effectief inzetten van online marketing is een belangrijk onderdeel van het creëren van een marketingstrategie voor de verkoop van auto’s, zowel tweedehands of nieuw. Er zijn een groot aantal effectieve strategieën die je kunt gebruiken om reclame te maken voor uw autobedrijf, maar let daarbij wel op dat ze allen in samenwerking worden toegepast. Een Instagram account met 10.000 volgers is niet veel waard als de website niet geoptimaliseerd is. En een perfecte nieuwsbrief is weinig waard met maar 12 subscribers. Daarom hebben we samen met de opdrachtgever een plan ontwikkeld waarbij we nieuwe potentiële klanten bereiken via Google Ads en YouTube advertenties en bestaande relaties een preview geven door iedere vrijdag avond het nieuwe auto aanbod te mailen via een nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief kun je zelf bewonderen door hier te abonneren.

En dit vindt Pieter van Eerde

“De onvermoeibare inzet en positieve aanpak van Crossmedia House heeft geleid tot een resultaat waar we bijzonder blij mee en bovendien trots op zijn. Chapeau!”

Let’s collab
Offerte aanvragenPlan een gesprek