Home Blog Automatische chatfunctionaliteit in Google Business
Let’s collab
Automatische chatfunctionaliteit in Google Business
  • 4 nov 13:53
  • 1 min.
  • Digital marketing
akad demirdag
Akad Demirdag

Automatische chatfunctionaliteit in Google Business

Google heeft een nieuwe krachtige functie uitgerold op de bestaande chatfunctionaliteit van alle Google Bedrijfsprofielen. In deze video ontdek je hoe het werkt, hoe je er het beste van kunt maken en hoe je het kunt activeren op je eigen Google-profielvermelding. Het is heel eenvoudig om te doen en kan meer leads voor uw bedrijf betekenen.

Sneller leads verzamelen

Veelgestelde vragen is een enorm handige tool om toe te voegen op je website of webapplicatie. Klanten kunnen namelijk snel een antwoord vinden op hun vraag en dat komt ten goede aan je betrouwbaarheid en informatievoorziening.

Nu rolt Google een nieuwe functie uit voor Google Business waarbij gebruikers een automatische FAQ kunnen toevoegen tijdens gesprekken via de Google chat vanuit je Google Business.

Reageren binnen 24 uur

Google vindt het heel belangrijk dat haar gebruikers zo goed en snel mogelijk geholpen worden. Bij het activeren van Google chat is het daarom belangrijk dat je snel reageert op berichten. Google hanteert een maximale reactietermijn van 24 uur. Reageer je niet binnen 24 uur, dan wordt de Google chat functie mogelijk uitgeschakeld voor jouw account.

Activeren van Google chat

Login op je Google bedrijfsaccount en ga naar het tabje ‘Berichten‘.

chat aanzetten in google business

Activeer de berichtenfunctie en zet een vink bij ‘Chat aanzetten‘. Aanvullend kun je dus een welkomstbericht instellen én een leesbevestiging, zodat je klant weet dat je het bericht hebt gelezen.

Toevoegen van veelgestelde vragen (FAQ)

chat instellingen google business

Nadat je Google chat hebt geactiveerd en eventueel een welkomstbericht hebt ingesteld, zie je nu een extra optie onderaan staan met ‘beheer je veelgestelde vragen’. Klik hierop en nu zie je dat je meerdere veelgestelde vragen kunt toevoegen met het daarbij horende antwoord op de vraag.

De titel mag maximaal 40 tekens lang zijn en het antwoord 500 tekens. Hierin kun je dus ook een tel nummer vermelden of een URL. Je kunt maximaal 10 veelgestelde vragen toevoegen.

Het voordeel van deze toevoeging is dat tijdens een chat gesprek automatisch de FAQ’s worden opgehaald, zodat je klant direct antwoord op zijn of haar vraag kan krijgen.

akad demirdag

Akad Demirdag

Digital Marketeer - Director

Let’s collab
Plan een gesprekGratis SEO scan