Home Blue Sakura
Let’s collab
thuis genieten van versie sushi

Hoe het kiezen voor een eigen online bestelsysteem zijn vruchten afwerpt

Blue Sakura

Het succesverhaal van Blue Sakura toont aan dat het kiezen voor de eigen online bestelsysteem zijn vruchten afwerpt. Een interessant voorbeeld voor horeca bedrijven die aangesloten zitten bij een thuisbezorg bestelsite.

Over de opdrachtgever: Blue Sakura

Of je nu Tori Maki wilt bestellen met Sashimi Sarada of je wilt graag Hotategai Maki, Tuna Tataki, Kohit Suji Kushi, Yaki Kinoko en Kyuri Tsukemono, bij Blue Sakura kan de bestelling op eenvoudige wijze gedaan worden op de innovatieve website van het restaurant zelf. Zonder tussenkomst van een overkoepelende thuisbezorger op afstand gaat de bestelling vanuit de keuken met de elektrische scooter rechtstreeks naar de klant toe. Via de eigen website van Blue Sakura gaat het hele proces van bestellen tot aan het eten van al die Japanse gerechten sneller en efficiënter, stellen Fan Yi en Akad Demirdag.

Een eigen bestelsysteem

Het is een soort van ‘eigen site eerst’. “Zo’n twee jaar geleden kregen we van Blue Sakura het verzoek om een oplossing te bedenken om minder afhankelijk te zijn van de grote thuisbezorgbedrijven’’, vertelt Demirdag deze middag. De geboren en getogen Enschedeër (32) timmert sinds 2011 aan de weg met Crossmedia House, een bedrijf dat zich richt op cross-mediale marketing. “De thuisbezorgbedrijven zijn heel groot geworden en veel horecaondernemers zien ze als noodzakelijk kwaad. De provisie wordt telkens hoger waardoor de marges onder druk staan’’, zegt hij.

Om dat tegen te gaan heeft Crossmedia House een nieuwe site ontwikkeld waarbij klanten direct online eten kunnen bestellen bij Blue Sakura. “Het zijn dezelfde prijzen, het is dezelfde kwaliteit, maar nu met eerlijke marges, zodat de ondernemer ook er wat aan overhoudt. De website is zodanig opgebouwd dat het bestellen heel eenvoudig op de mobiel en desktop kan plaatsvinden. Betalen kan via iDeal en je kunt als je een account hebt ook herhaalbestellingen plaatsen’’, aldus Demirdag.

thuis genieten van versie sushi

Hoe hebben wij geholpen?

Het ‘nieuwe bestellen’ bij Blue Sakura is volgens Demirdag een succesverhaal. Samen met het restaurant in Zwolle heeft Blue Sakura vorig jaar meer dan 20.000 euro bespaard aan provisiekosten. ‘’Het is een succesverhaal voor de horeca in Overijssel dat mogelijk meer horecaondernemers stimuleert om onafhankelijker te worden ten opzichte van de thuisbezorging.

’’ Er bestaan volgens Demirdag al initiatieven van horecaondernemers om een eigen platforms te creëren voor de bezorging aan huis. “Maar het blijkt dat een goede eigen website en een goede – lokale – vindbaarheid een veel sterker effect hebben. Crossmedia House heeft dit gerealiseerd voor Blue Sakura en met succes.’’

 

eigen bestelplatform voor restaurants

Resultaat: gemak in online bestellen voor de horeca

Fan Yi onderschrijft de woorden van Demirdag. “Het gaat sneller via de eigen site. De klant heeft direct contact met het restaurant. We kunnen snel reageren als de klant extra vragen heeft of iets aan de bestelling wil veranderen. De service aan de klant is beter.’’ Dat Japans eten populair is, vindt Yi (38, en Chinees van geboorte; hij kwam in 1998 naar Nederland) niet zo vreemd. “Japans eten is heel breed, veel vis, meer vers en gezond’’, klinkt het. In de zomer van 2013 begon Fan Yi met zijn compagnon aan het avontuur Blue Sakura. Een eigen restaurant was al langer een droom. En een Chinees restaurant in Nederland smaakt minder lekker dan in China, wisten ze. Dus werd het Japans. “We hadden al veel ervaring opgedaan in de Japanse keuken’’, zegt Yi.

Demirdag wijst er nog op dat de door hem gemaakte websites niet alleen het plaatsen van een bestelling vergemakkelijken, maar ook dat zijn websites interactief zijn. “De meeste restaurants zijn alleen informatief bezig. Wij letten er ook op hoe je als ondernemer goed voor de dag kunt komen. Wij proberen de sites altijd interactief te maken. We zijn nu bezig met Apple Pay. Dat komt ook bij Blue Sakura. We gaan mee met de nieuwste trends. En ik bestel altijd graag rechtstreeks bij de lokale ondernemers.’’

En dit vindt Fan Yi

“Crossmedia House heeft ons uitstekend geholpen met onze nieuwe website. Dankzij Crossmedia House zijn we nu onafhankelijk geworden van derden. Onze klanten hebben nu de mogelijkheid om sushi online te bestellen via onze eigen website en daar zijn we erg blij om! Bovendien zorgen ze al enige jaren voor onze goede vindbaarheid in Google. Ze denken goed met je mee en kunnen snel schakelen, daar houden we van. Bedankt!”

Let’s collab
Offerte aanvragenPlan een gesprek