Home Equilin
Let’s collab
Equilin header

Verkoop nieuw voer verfraaid met online jasje

Equilin

Een eigen boek over paardenwelzijn uitgeven? Dát vraagt ook om een eigen webshop, gekoppeld aan de boekhouding en een nieuwsbriefprogramma. Immers, zo heb je alle tools voor krachtige marketing en geweldige sales. Crossmedia House realiseerde het voor Equilin. Met succes!

Over de opdrachtgever: Equilin

Drs. Annette van Weezel Errens is veterinair en vooral paardenliefhebster in hart en nieren. Zij legde een nieuw fundament voor paardenvoeding, op basis van wetenschap. Het bedrijf en merk dat zij hiervoor gebruikt? Equilin. Hierin draait het om een groot aanbod hoogwaardige paardenvoeding, supplementen en accessoires. Speciaal voor paardenliefhebbers, -fokkers en -sporters in binnen- en buitenland.

Equilin

Uitdaging: gecombineerde automatisering, vriendelijk in gebruik

In oktober 2021 presenteerde Annette haar visie in haar eerste boek: Praktisch handboek voor een beter paardenwelzijn. Dit boek én haar producten wilde ze voor een breed publiek toegankelijk maken. Via een nieuwe webshop! Eentje die makkelijk in gebruik is. Die door elke webbouwer is aan te passen. Die de afhandeling van bestellingen zo veel mogelijk automatiseert. Én die zich makkelijk laat combineren met nieuwsbrieftool Mailchimp.

Equilin website ontwikkeling

Aanpak: design met ‘rijke’ techniek

Op basis van een 1-op-1 gesprek, een uitgebreid briefingsdocument én de huisstijl van Equilin begonnen we met het webdesign voor de homepage. Dat was een schot in de roos; Equilin was meteen bijzonder tevreden. De volgende stap? De categoriepagina, productpagina, keuzewijzer, ambassadeurs- en partnerpagina’s uitwerken. Inclusief alle functies die bezoekers moeten zien.

De online store bouwden we in het webbeheersysteem (cms) WordPress, in combinatie met WooCommerce. Beide soorten software zijn open source; elke webbouwer kan ze dus aanpassen. WooCommerce is bovendien ideaal als e-commerceplatform: simpel in gebruik en makkelijk te koppelen met Equilins boekhoudsoftware Yuki, fulfilmentpartij Picqer en Mailchimp.

Om Annette helemaal op weg te helpen, importeerden we verder haar complete klantenlijst in de nieuwe webshop. Ook richtten we alles in, zodat zij direct aan de slag kon met online verkopen.

webdesign Equilin

Resultaat:

Door alle leveranciers en software met elkaar te verbinden, werkt Equilin nu veel efficiënter; een grote wens van Annette. Dat zorgde meteen voor tevredener klanten en betere service voor alle relaties. Een andere grote wens ging ook in vervulling: de webshop stond 1 oktober live, de dag van haar boekrelease. Tijdens de testfase kregen we al veel complimenten over de mooie uitstraling.

Inmiddels tillen we Equilin naar een nog hoger niveau door de online winkel beter vindbaar te maken. Hoe? Via een slimme combinatie van SEO en SEA (Google Shopping en YouTube adverteren). Dat resulteert nu al in 133% méér unieke bezoekers. En vooral in 23% méér omzet ten opzichte van de maand ervoor.

 

 

Wat zegt Annette van Weezel

“Gewoon een hele fijne partij dat goed luistert en al mijn wensen heeft kunnen vertalen naar een nieuwe webshop. Ik krijg hele positieve reacties op het design. Zeker een aanrader dus!”

Let’s collab
Offerte aanvragenPlan een gesprek