Home Schroeffundering.nl
Let’s collab

Zo word je online marktleider in duurzame fundering

Schroeffundering.nl

Innovatie op het gebied van fundatietechniek is misschien niet spannend of sexy. Toch was het nog nooit zo actueel als in de huidige crisis rondom stikstofuitstoot en verduurzaming in de bouw. Als je dan ook nog eens online marktleider in Nederland wordt, zit je dus op rozen. Vanuit Crossmedia House kregen we het voor Schroeffundering.nl voor elkaar.

Over de opdrachtgever: Schroeffundering.nl

Als groothandel is Schroeffundering.nl sinds 2008 specialist in deze innovatieve en snelle funderingstechniek met schroefpalen. Zij verkoopt hiervoor producten aan zowel consumenten als bedrijfsleven. Daarnaast geeft de groothandel advies, werkt zij aan ontwikkeling en monteert ze zelf producten.

Belangrijk onderdeel binnen het bedrijf? Innovatie. Het bracht dan ook al heel wat innovaties op de markt. Daardoor staat Schroeffundering.nl bekend als dé partij die duurzaam fundeert op een manier die vele malen minder stikstofuitstoot oplevert. Ideaal voor inzet bij de bouw in, of nabij, Natura 2000-gebieden en dus superactueel!

Uitdaging: #1 positie in Google.nl

Er zijn niet heel veel aanbieders binnen het werkgebied van deze groothandel; weinig concurrentie dus. Maar … schroeffundering is als woord nog niet bekend bij het algemene publiek. De uitdaging die we zagen was dus om tóch met een aantal relevante woorden de groothandelswebsite in de top 3 te krijgen van Google.nl.

Aanpak: Onderzoek en Content = King!

Onze eerste stap op weg naar succes? Een uitgebreid concurrentieonderzoek doen om te ontdekken welke kansen er liggen. En op welke nieuwe ontwikkelingen we kunnen inspelen, onder meer door nieuwe content te maken.

De volgende stap was de website goed vindbaar maken met zoektermen die te maken hebben met schroeffundering. Hiervoor doen wij altijd eerst een zoekwoordenonderzoek; zo brengen we helder in kaart hoe mensen online naar een product of dienst speuren.

Resultaat: meer traffic & verkoop

Met de uitkomsten van het zoekwoordonderzoek lukte het ons om Schroeffundering.nl in de top 3 van Google.nl te krijgen met relevante zoektermen zoals ‘schroeffundering’, ‘ schroeffundamenten’ en ‘schroefpalen kopen’. De zichtbaarheid steeg hierdoor enorm (factor 3!), net als de traffic naar de site. Steeds meer klanten weten Schroeffundering.nl sindsdien dan ook te vinden voor advies en uitvoering!

Dit succes smaakte naar meer. Daarom adviseerden we ook een webshopfunctie in de website te bouwen. Dat maakt online conversies meten via bestellingen mogelijk! Sindsdien bestellen zowel bestaande als nieuwe klanten de producten van Schroeffundering.nl eenvoudig online, zowel zakelijk als privé.  In totaal leverden onze zoekmachine optimalisatie en online advertenties een blijvende omzetgroei van 219% per jaar!

 

En dit vindt de opdrachtgever

“Crossmedia House is een partij waarmee je snel kan schakelen en waardoor je ook altijd goed wordt geinformeerd. Sinds een jaar onze vaste partner die vanaf dag 1 ook op sommige vragen een duidelijke ‘nee’ durft te antwoorden. Een fijne partner waarmee wij de komende jaren verder gaan bouwen aan ons online bereik.”

Let’s collab
Plan een gesprekGratis SEO scan