Home Google Ads remarketing
Let’s collab

Gerichte Google Ads remarketing

Google Ads-remarketing is een vorm van online adverteren waarmee adverteerders gerichte advertenties kunnen tonen aan mensen die eerder interactie hebben gehad met jouw website of mobiele app.
Google Ads remarketing bij crossmedia house

Hoe werkt Google Ads remarketing?

Wanneer iemand je website of mobiele app bezoekt, wordt er een cookie in de browser of apparaat geplaatst, waardoor Google deze bezoeker kan volgen. Wanneer je bezoeker vervolgens je site of app verlaat en andere websites bezoekt of andere mobiele apps gebruikt, kunnen jouw advertenties aan hen worden getoond, zodat ze worden herinnerd aan jouw product of dienst.

Welke visuele banners werken het beste?

De beste banneradvertenties voor Google Ads-remarketing zijn afhankelijk van je bedrijf, doelgroep en het doel van de campagne. Onze vormgevers stemmen deze af aan het doel van je Google Ads campagne zodat ze vaak worden bekeken én geklikt. Denk aan een pakkende titel of een opvallende foto.

Wij gebruiken daarnaast formaten die geschikt zijn voor remarketingcampagnes, zoals 300 x 250, 728 x 90 en 160 x 600.

De kracht van Google Ads remarketing

Remarketing kan een krachtige manier zijn om opnieuw in contact te komen met je doelgroep die al interesse heeft getoond in je bedrijf en hen terug te halen naar jouw website om een aankoop te doen of om gebruik te maken van een aanbieding. Je kunt het ook inzetten om je naamsbekendheid te vergroten en je bedrijf top-of-mind te houden bij potentiële klanten.

Ons proces

Van briefing naar plan

Wat zou jij willen bereiken? Dat nemen we eerst door. Jíj geeft duidelijke én haalbare doelen op. Dus niet: dat je meer webbezoekers krijgt. Wel: dat je beste productpagina binnen 3 maanden dubbel zo veel bezoekers trekt. En wíj noemen de strategie waarmee je dit bereikt en waarop je ons afrekent!

Campagne + verbeteren

De strategie zetten we om in een Google Ads-campagne. Vanaf de start verbeteren we die campagne doorlopend. Want het is een boeiende zoektocht om de juiste mensen te vinden en te verleiden. Wat werkt? Wat kan anders? We optimaliseren je advertenties doorlopend voor jouw beste score.

Bewaken & rapporteren

Wat leveren alle Google Ads en verbeteringen hierin jou op? Dat bewaken we doorlopend voor je. Hiervoor krijg je ook elke maand een rapport. Zo zie je ook zelf de vooruitgang. Nou ja, die merk je sowieso wel aan meer kliks, bestellingen, offerteaanvragen, belletjes of elk ander doel dat je hebt.

Google Shopping

Heb je een webshop? Dan is er nóg een prachtige kans voor meer bekendheid én meer omzet: Google Shopping. Niks droge tekst of geklungel met woorden, gewoon jouw productaanbod in beeld. En het leuke? Net als bij een Google Ads campagne zien mensen je product en kost het je niets als zij niet klikken! Ready? Set… Go!

spreekkamer crossmedia house

3 tips voor je Google banneradvertenties

De sleutel tot een succesvolle remarketingcampagne is om advertenties weer te geven aan mensen die al interesse hebben getoond in jouw bedrijf. Door de juiste banneradvertenties te gebruiken en de juiste doelgroep te targeten, kun je de kans vergroten om bezoekers om te zetten in klanten.

1. Gebruik opvallende beelden

Zorg ervoor dat je banneradvertenties visueel aantrekkelijk zijn en de aandacht van je doelgroep trekt. Gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit en opvallende kleuren.

2. Bedenk een call-to-action

Moedig je bezoekers aan om actie te ondernemen door een duidelijke en overtuigende call-to-action (CTA) op te nemen, zoals ‘Nu 10% korrting’, ‘Download gratis’ of ‘Meld vrijblijvend aan’.

3. Personaliseer advertenties

Maak gebruik van dynamische advertenties die de advertentie personaliseert op basis van het gedrag van de bezoeker op de website of het product dat hij of zij heeft bekeken.

Google Ads uitbesteden met een bonus

Als Google partner kunnen wij extra gratis advertentie tegoed toewijzen aan je campagne t.w.v. €400,-. Neem gerust contact op voor meer informatie.

Start met €400,- tegoed

crazyegg
channable
google partner
Google Analytics

Bel onze Google Ads specialisten

Stefan Katalanc

Digital Marketeer - Director

stefan katalanc
Let’s collab
Plan een gesprekGratis SEO scan