SEO marketing optimalisatie

Wellicht heeft u weleens gedacht hoe het kan dat sommige bedrijven, webshops of andere partijen zo hoog staan in Google. Want het valt uzelf op dat u bijna altijd klikt op de hoogst genoteerde resultaten en dat bijna altijd wel een website of webshop tussen staat die voldoet aan de eisen van uw zoekcriteria. Een hoge notering in de organische zoekresultaten van Google heeft alles te maken met een gerichte SEO marketing strategie. Wat dit precies inhoudt wordt hieronder beschreven.

 

Keyword strategie en web optimalisatie

SEO staat voor search engine optimalisation en is vrij te vertalen in zoekmachine optimalisatie. Weliswaar bestaan er meerdere zoekmachine websites (yahoo, vinden.nl, bing), maar in Nederland is Google absoluut marktleider met een marktaandeel van >93%. Met kan daarom in Nederland ook wel spreken van Google optimalisatie.

Het spreekt voor zich dat vindbaar zijn in Google, dat wil zeggen een hoge ranking, enorm belangrijk is. Hierbij zijn twee vragen van belang. Allereerst, op welke zoektermen moet ik vindbaar zijn in Google? En als eenmaal de zoektermen zijn bepaald, hoe zorg ik ervoor dat ik goed wordt gevonden?

 

Conversie verhogende zoektermen Vs. generieke zoektermen

Om maximaal rendement te halen uit uw zoekmachine marketing is het erg belangrijk dat u voor uzelf van te voren bepaald hoe u zich wilt onderscheiden van de concurrentie. Is dat door frontaal de aanval kiezen en de massa te bereiken of door slim in te spelen op niches in de markt die nog niet zijn benut? Crossmedia House is van mening dat er meer rendement valt te behalen door een gerichte doelgroep te benaderen die op zoek naar een specifiek product of dienst.

Heeft u bijvoorbeeld een webshop, dan zal een zoektermen combinatie met 'kopen'of 'bestellen' voor u van grote waarde zijn. Een zoekcriteria met één van deze woorden suggereert dat de zoeker (lees: klant) van plan is om iets online te kopen of bestellen. Dit noemen we conversieverhogende zoektermen en vormen voor u een prioriteit om op gevonden te worden in Google.

 

On page en off page optimalisatie

Optimaliseren een continu proces van on page en off page optimalisatie van iedere webpagina die waardevolle content bevat. Dit proces moet herhaald worden, omdat de markt constant in beweging is met nieuwe aanbieders, producten en diensten op het internet. Een andere (externe) factor is dat Google met regelmaat haar zoekalgoritme wijzigt, waardoor de 'spelregels' voor optimaliseren ook wijzigen. Om een hoge ranking in Google te garanderen is het noodzakelijk al deze zaken mee te nemen, toe te passen en te herhalen.

Wij kunnen goed begrijpen dat u nog veel vragen heeft. Vraag daarom onze gratis SEO scan aan van uw website zodat wij u onze SEO aanpak kunnen toelichten.